dinsdag 5 juli 2011

Hoe manifesteer ik meer welvaart in mijn leven?

Eerder schreef ik dat als je meer geld wilt hebben tijdens je bestaan op aarde je er eerst voor zal moeten zorgen dat je ‘state of mind’ anders zal moeten gaan functioneren. Je kan niet veel financieel welzijn in je leven krijgen als het in je bovenkamer niet helemaal opgeruimd is en je er geen lekker gevoel bij hebt.

Het is bovendien niet mogelijk aan te komen op een fijne plek waar je naar toe wilt reizen (…in dit geval meer geld…) als de reis zelf niet prettig verloopt. Dit is belangrijk maar veel mensen denken dat het zo niet werkt. Dit gaat echter op voor betere relaties, een goede gezondheid of voor het vinden van een leuke baan.

We weten nu ook dat een goed gevoel gekoppeld aan positieve gedachten essentieel zijn voor een betere kwaliteit van het leven. Daarnaast is het zaak de doelen die je hebt in het leven op te schrijven. Je plannen staan dan zwart op wit en het zijn geen vage gedachten meer in je hoofd.

We moeten echter deze zogenaamde ‘zaadjes van succes’ die je in je hoofd hebt geplant ook goed gaan verzorgen. Want net als groentezaad dat je in je moestuin gebruikt, moet je de zaden in je hoofd ook water geven en warmte en op z’n tijd het onkruid weghalen want anders groeit er niks eetbaars op je akker…

Het onkruid staat hier onder meer voor angstige gedachten. Die moet je zoveel mogelijk zien te bannen uit je koppie… Wegschoffelen dus. We willen namelijk winnen en voor twijfels is er dan geen plek.

Het is echter wel zo handig om te gaan zorgen voor kleine successen op het gebied van meer welvaart en welzijn in je leven om zodoende het geloof in je eigen kunnen te vergroten. 

Succes trekt succes aan en ongeluk altijd meer ongeluk!

Kleine succesjes en resultaten op de weg naar een beter leven zullen binnenin jezelf een gevoel doen ontstaan van zoiets als: He, krijg nou wat…het werkt! Het lukt! Verrek….het is allemaal toch geen zweverige onzin…!

Een van de beste methodes om te zorgen voor meer vaart in je welzijn is te proberen om een gevoel van momentum in je leven te krijgen. Momentum is de sleutel naar meer en meer succes op het treinspoor van je leven…

Stel je maar eens een stoomlocomotief voor. Als er ook maar een steen voor een van de wielen ligt dan is dat ding met geen mogelijkheid in beweging te krijgen. De machinist kan doen wat ie wil…hij krijgt dat ding niet van zijn plaats…. Maar is de trein eenmaal op stoom en in volle vaart op gang dan gaat hij dwars door een betonnen muur heen alsof die er nooit heeft gestaan! Als een warm mes door een zacht pakje boter.

DAT is momentum. En dat moeten wij ook zien te krijgen.

Dus we gaan er eerst voor zorgen dat je die ketel van je opgewarmd krijgt en dat we voldoende druk in de ketel kunnen opbouwen om de wielen in beweging te krijgen….maar vergeet niet die ene steen (angst en twijfels) weg te halen anders komen we niet van onze plaats. En dan krijgen wij onze wensen minder snel op de rails.

En nu aan de slag…

Ik heb u al eerder verteld dat het mogelijk is om dingen te manifesteren in je leven door er zelfs alleen maar aan te denken. Volgens deze theorie zou je in principe echt ALLES kunnen krijgen in je leven door er op de juiste manier aandacht aan te schenken.

Veel mensen denken natuurlijk dat dit complete lariekoek is maar daar hebben we geen boodschap aan. Dit soort figuren moet u maar links laten liggen want die zijn alleen maar op zoek naar bevestiging waarom hun leven nog niet op de rails staat…Bovendien hebben we in feite niks met andere mensen te maken en ten tweede vooral niet met wat ze denken en vinden. Er is maar EEN ding belangrijk en dat is wat u denkt en vindt...

Als je met deze techniek nog volkomen onbekend en onervaren bent, dan moeten we dus klein beginnen. Das makkelijker te doen en te geloven. Want de materialisatie van een knalgele Ferrari in uw leven wordt wel heel lastig als u toevallig niet ergens twee ton heeft liggen…

Laten we daarom eens iets kleins proberen te manifesteren in ons leven. Wat dacht u van een parkeerplek? Klinkt misschien gek maar hoe vaak heb je niet dat je op zaterdag ff snel boodschappen wil doen bij de AH en het staat er weer helemaal vol… Wel zo lekker als je met je auto dicht bij de ingang kan staan toch?

Dit is echt reuze grappig om te doen en baat het niet dan schaadt het niet… Ik heb deze techniek al vaak met succes toegepast. Het is echt geinig om uit te proberen.

Het gaat zo: Stel dat je ’s middags de stad in gaat om te winkelen en de straat waar jij in wilt parkeren staat altijd stampensvol. Dan zeg je tegen je onderbewustzijn: “Ik ga vanmiddag de stad in. Als ik aankom is er een lege plek voor mijn auto. Die plaats is voor mij bestemd en zal klaar staan als ik aankom”. Punt.

Je gelooft erin. Dit gaat gewoon gebeuren. Je laat het verder los. Je denkt er niet meer aan en zodra je later die dag een plaatsje gaat zoeken zal je zien dat er net iemand voor je neus wegrijdt. Je mond zal misschien openvallen van verbazing de eerste keer maar ik heb dit al zo vaak succesvol toegepast op allerlei gebieden dat het bijna een gewoonte is. Ik reken er gewoon op dat het gebeurt. Ik heb er recht op. Ik weet niet beter.

Een andere keer zal ik meer voorbeelden geven en situaties schetsen die ik zelf heb meegemaakt waarvan ik letterlijk van mijn stoel viel van verbazing…

Probeer het maar eens...het is een geinig en onschuldig spelletje waarbij falen niet direct je zelfvertrouwen zal aantasten maar waar bij succes het geloof in jezelf verder zal aanwakkeren. 

Wens wat je hebben wilt, weet dat je het krijgt,
je hebt er recht op dus pak het gewoon…
het is er voor jou…en in overvloed…
en niemand kan je tegenhouden!

Volgende keer weer meer!

(...The world is your oyster....neem een stuk...er is genoeg voor iedereen!)


Geen opmerkingen: