zaterdag 2 juli 2011

Hoe word ik succesvol in zaken? Ga weer dromen dromen!

"Hoe geweldig u zich een droom ook voorstelt,
de werkelijkheid zal altijd tien keer beter zijn!"

Kent u ze ook? Die mensen die in hun leven alles meer dan goed voor elkaar hebben. Ze komen uit een goed milieu en hebben vaak de beste scholen bezocht. Ze zien er meestal ook nog goed uit en het lijkt wel of ze geen enkele tegenslag in hun leven meemaken...

Soms wonen ze ook nog vlak bij je in de buurt in een prachtig groot huis en kun je elk jaar weer de nieuwste BMW bij ze op de oprit zien staan. En alles wat ze aanraken verandert in goud. En het lijkt ze ook nog allemaal zonder enige moeite af te gaan. Hoe is dit toch mogelijk?

Zal ik u eens wat zeggen? De hierboven geschetste figuren verschillen in werkelijkheid op bijna geen enkele manier van u. Het enige verschil is hun manier van denken. Deze mensen VERWACHTEN gewoonweg dat alles goed gaat!

Dat komt omdat zij hun onderbewustzijn hebben geprogrammeerd met het zaad van succes en hiervan plukken zij elke dag weer de heerlijke vruchten.

Ik heb u in mijn vorige berichten al eerder verteld dat we ons onderbewustzijn simpelweg moeten herprogrammeren met succesvolle en goed aanvoelende gedachten en niet meer die ouwe grijsgedraaide grammofoonplaat moeten gaan afdraaien met het zelfde liedje van: Ik wil wel maar het lukt maar niet.

Eergisteren schreef ik dat je soms een enorme midlife crisis kunt meemaken maar dat dat ook kan gebeuren als je 22 bent. Zelf heb ik ook zoiets aan den lijve ondervonden toen ik 32 was. Ik werkte bij een bank waar ik doodgelukkig was. Geestdodend werk achter een tekstverwerker en ik wist maandagochtend al hoe de rest van de week er uit zou zien.

Ik heb ontslag genomen zonder te weten wat ik ging doen en dit kwam kennelijk als zo’n verrassing aan bij de directie dat ik op het hoofdkantoor moest uitleggen waarom ik deze ‘geweldige baan voor het leven’ inruilde voor het onzekere leven als ondernemer…!

Ik kan u vertellen dat mijn stap om voor mijzelf te beginnen de beste is die ik ooit genomen heb. Ik kon weer gaan fantaseren over wat ik allemaal kon gaan doen en worden ... Heerlijk! Ik kon weer grootse dromen dromen … net als toen ik klein was en de koning van mijn eigen koninkrijk was…

"Als je eenmaal begint te fantaseren over wat je allemaal kunt doen als je eigen baas bent, dan  zul je merken dat er plots allerlei onverwachte dingen op je pad kunnen komen."

Zo raakte ik bij toeval in gesprek met een aantal mensen die iets deden met Multi Media Pc’s met cd-rom speler. Nu iets wat in iedere computer zit maar toen waren pc’s met een cd-rom speler en een goede videokaart nog bijna science fiction...

In ‘no time’ was ik met een aantal part time medewerkers bezig om demo computergames te downloaden van het internet en deze op een cd-rom te zetten, in een eigen label uit te brengen en die vervolgens met veel winst door te verkopen op computerbeurzen en zelfs aan winkels.

"Ik had mijn eigen succesvolle zaak! En dat binnen nog geen zes maanden nadat ik mijn ontslag bij de ABN AMRO Bank had genomen waar ik 13 jaar had gewerkt!" 

Ik had mijzelf bevrijd van mijn vaste routine en het cirkeltje waar ik dagelijks in ronddraaide. Hierdoor had ik plots mijn focus gericht op de onbegrensde mogelijkheden van het ondernemer zijn, en had ik, terwijl ik niet eens een vastomlijnd plan had, in ‘no time’ bepaalde situaties en mensen aangetrokken waardoor ik een aanvang kon nemen met het ondernemer zijn.

Het universum had zich aangepast aan mijn nieuwe denkwijze van vrij zijn en had mij plots kansen aangereikt die ik dankbaar met beide handen aangreep.

Kansen waar ik vroeger nooit van had durven dromen...!

Ik had mijn eerste stap gezet om in de voetsporen te treden van mijn succesvolle buurman met zijn mooie leventje. Vanaf dat moment was de sky the limit!

"Eis voor uzelf het geluk en succes op dat ergens voor u ligt te wachten! Grijp die kans maar doe het zelf want niemand geeft hem u op een dienblaadje. De kans dat iemand u op de schouder tikt, u zich omdraait en u knock out wordt geslagen is oneindig veel groter!"

Weer meer de volgende keer!      

Enne.....wordt weer die kleine met de grootste dromen...!

Geen opmerkingen: