donderdag 5 januari 2012

Einstein en de Law of Attraction...én groene stoplichten!

Einstein zei ooit: "Een uur naast een aardig meisje vliegt voorbij maar een minuut op een hete kachel zitten lijkt wel een uur te duren. Dat is relativiteit".

Wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt...

Maar ook als je haast hebt omdat je te laat bent vertrokken voor een afspraak!

Zo moest ik vorige week van Barendrecht naar het centrum van Rotterdam. Omdat ik niet op tijd was weggegaan en ook nog eens midden in de spits zat besloot ik met mijn auto niet de ring te nemen maar binnendoor te gaan door de stad.

Dat wil zeggen: de kortste route maar dan wel bezaaid met tijdbommen in de vorm van stoplichten. En nu maar hopen dat de meeste op groen zouden springen. 'Als ik maar niet te laat kom' spookte het door mijn hoofd.

U raad het al, ik kwam natuurlijk niet op tijd op mijn afspraak. Het leek wel of elk stoplicht uren op rood stond. Toen ik echter later in de middag weer thuiskwam en mijn reis nog eens in ontspannen toestand voor de geest haalde kwam ik erachter dat er in wekelijkheid veel meer stoplichten op groen hadden gestaan dan op rood!

De doodeenvoudige verklaring hiervoor is dat je natuurlijk in een minuut door wel vier groene stoplichten kan rijden die je nauwelijks opvallen maar als je een minuut stilstaat voor een rood licht dit wel een eeuwigheid lijkt te duren! En zeker als je haast hebt. Over relativiteit gesproken...

Daarnaast had ik als kardinale fout compleet vergeten een voorspoedige reis te visualiseren. Want als je denkt: 'ik moet opschieten anders kom ik te laat' dan hoort de meevibrerende kosmos alleen maar: Te laat komen...!

En aldus krijg je dit ook op je bordje.

Want het 24 uur per dag meeluisterende universum geeft simpelweg antwoord op je meest dominante aangeboden gedachten en vibraties. En dat was deze keer de negatieve gedachte van: "Als ik maar niet..!"

...de welbekende self-fulfilling prophecy...

Een soortgelijke situatie overkomt u vast ook wel eens in de supermarkt. Juist als je het niet kunt hebben gaat de rij voor de kassa waar jij net voor gekozen hebt het traagst. Het lijkt wel of de duvel er mee speelt... en zo plaveiden we dagelijks ons levenspad....in de file...geen parkeerplek....geen leuke baan...

Al die rode stoplichten en rijen voor de kassa zijn echter niets anders dan metaforen voor blokkades die vele mensen creëren in hun dagelijks leven zonder dat ze er zelf erg in hebben. In plaats van gefocust te zijn op een voorspoedige en aangename reis door het leven denken ze de hele weg: "Als ik maar niet struikel"!

De conclusie van Einstein's relativiteitstheorie luidde dat energie gelijk is aan massa via de beroemde formule: E = mc2 .

Als je weet dat je gedachten energie zijn dan moet je materie (massa) kunnen bewerken met je gedachten want energie staat gelijk aan massa.

Stel je nu dan eens voor dat je leven een stuk boetseerklei is dat je daadwerkelijk kunt vormen naar je eigen gedachten. U heeft de aangeboren vrije keuze gekregen om van die dikke modderbrij iets schitterends te maken. Maar als je er niks creatiefs of vooruitstrevends mee doet dan veranderd die kneedbare boetseerklei alleen maar in zo'n keihard stuk uitgedroogd steen.

Maar zelfs wanneer je denkt dat je leven is veranderd is in een hopeloos hard stuk marmer dan kun je ten alle tijde beslissen om er alsnog nog iets moois van maken. Denk maar aan de beroemde uitspraak van Michealangelo:

"Ik vorm de steen niet om tot een beeld, ik bevrijd het beeld dat in de steen zit opgesloten"

Met andere woorden: De mens heeft alles in zich om zijn eigen 'beeld' te bevrijden.

En denk ook eens aan die groene stoplichten in je leven.

Die worden maar aangenomen alsof ze een vanzelfsprekendheid zijn. Want als je nu die groene stoplichten of anders gezegd, de zegeningen in je leven wat meer gaat waarderen zal je merken dat je hele leven vanzelf gewoon lekkerder gaat lopen.

Want dit is de pure Wet van Aantrekking in actie!

Een gevoel van tevredenheid hebben dat alleen maar nog meer prettig vibrerende situaties aantrekt van dezelfde frequentie zoals fijne gebeurtenissen en mooie dingen die plots op je levenspad komen.

Dus, wees tevreden en werk gelijk aan je lijstje met dingen die je nog verder wenst in je leven. Ga aan de slag en maak iets moois van die bonk klei die in je kop zit en waar je AL het denkbare uit kunt kneden dat je je maar voor kan stellen!

En reken erop dat je het voor elkaar krijgt en wees er vast dankbaar voor. Dus begin vandaag nog je leven te vormen en wees niet bang voor dingen die fout kunnen gaan. Denk maar aan de beroemde uitspraak van Engelse filosoof Sir Francis Bacon:

"Het is een miserabele gemoedsgesteldheid wanneer men weinig dingen te wensen en vele te vrezen heeft."

Wist u trouwens wat een ultra belangrijk component is voor een succesvol en gelukkig leven? See it done! Alsof het er al is. Je moet met een houding en gevoel rondlopen van Yess! We have done it! Voel je super en een winnaar en het universum buigt naar je toe in jouw voordeel. Want zo werkt de natuur.

Je moet er op vertrouwen dat alles je toekomt dat je wenst en dat alles goed is.

En denk in het NU. Dan staat het morgen plots voor de deur!

Nog een afsluitende van Einstein: 

"Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier."

Geen opmerkingen: