vrijdag 13 januari 2012

Méér geld, succes en geluk met de Miljonair Mindset! (1)

Gefeliciteerd!

U heeft zojuist de eerste stap gezet op weg naar een welvarender leven..! 

Tenminste...als u de moeite neemt dit stuk te lezen en de simpele instructies daadwerkelijk uitvoert. 
  
Kijk, je kunt namelijk lullen over meer geld, een betere baan of een eigen zaak beginnen totdat je een ons weegt, maar als je niet die eerste stap zet en aan de slag gaat komt er weinig van je voornemens terecht.

Dat geef ik je op een briefje.

Ergens aan beginnen is vaak ook een van de moeilijkste stappen. Denk maar aan sporten. Bij mij is dat stuk van de bank naar de voordeur vaak de grootste blokkade. Want als ik eenmaal met mijn sportschoenen buiten sta loop ik zo tig kilometer. Maar om van die luie bank af te komen en dat trainingspak aan te trekken...

Maar terug naar de Miljonair Mindset. Ik zal trachten in regelmatige bijdrages op mijn blog uw 'denken' over geld dusdanig proberen te veranderen dat méér welvaart niet meer tot een onmogelijke opgave lijkt maar meer tot een vanzelfsprekendheid!

Want kent u ze? De succesvolle mensen uit uw omgeving die lijken te beschikken over een schier onuitputtelijke bron van geld. Bent u daar wel eens jaloers op? Nou, daar is helemaal niks mee. Dat ben ik ook wel eens.

Bijvoorbeeld op die overbuurman van me die elke ochtend met zijn mooie glamourvrouw in het allernieuwste model van Mercedes stapt..

Als je jaloers bent op iemand met meer geld dat zegt dat in ieder geval één super belangrijk ding over jezelf, namelijk dit:

 'Ik wil méér welvaart in mijn leven zodat ik mij ook een luxere levensstijl kan veroorloven!'  

Jaloezie of afgunst is niks meer of minder een verborgen verlangen van je. En in dit geval een verborgen verlangen naar méér financiële middelen. En verlangens, die moet je niet onderdrukken. Dat weet je. Die moet je juist tot uiting brengen.

Want een deel van je wil gewoon óók rijk zijn.

Net als al die andere succesvolle kerels of zakendames die je wel eens hebt gezien op tv, in de film of op straat.


Waarom zou je trouwens genoegen nemen met minder?

Wie heeft je ooit wijsgemaakt dat je de rest van je leven wezenloos voor de buis moest slijten, kijkend naar het zoveelste voorgekookte, gejatte en eindeloos langgerekte talentenjachtformat dat bol staat van de irritante product placements, sms-terreur en mislukte B-artiesten?? 

Niemand toch zeker? 

Waarom pak je niet samen met je vrouw de vrijdagmiddagvlucht naar Nice zodat je een paar uur later samen op het strand in Cannes met een koud glas Chablis in de hand de zon onder kan zien gaan in de azuurblauwe Middellandse zee?   

Nee, met middelmatigheid gaan we géén genoegen meer mee nemen! No Way! Je moet alleen nog maar  het allerbeste van wat het leven te bieden heeft accepteren. Want daar heb je recht op! 

"Ja, maar geld is het slijk der aarde" hoor je sommige figuren zeggen. 'Het haalt het slechtste in de mens naar boven'.

Laat je nou niks wijs maken door dit soort negatievelingen!

De types die deze taal bezigen proberen alleen maar een legitieme bevestiging te vinden voor het feit dat ze zélf de juist door hen zo fel begeerde rijkdom om een of andere reden nooit hebben kunnen vergaren...

Want geld is niet slecht. Je kunt er wapens of drugs mee kopen maar een ding is zeker: Als je straatarm naast een zwerver in de goot gaat liggen help je hem voor geen meter. Wel met poen op zak om hem onderdak te verlenen of om hem een lekker biertje aan te bieden ;-)

Abraham van Leeuwen, die het als een van de armste jongetjes van Rotterdam schopte tot self-made multimiljonair, bracht het ooit heel mooi onder woorden:

 "Geld maakt niet gelukkig. Maar het stelt je wel in staat om op een comfortabele manier ongelukkig te zijn'. 

Maar nu de eerste instructie:

We hadden het over jaloezie en afgunst. Prima. We weten nu dat je meer poen wilt. Maar in plaats van jaloers te zijn gaan we de eerst volgende keer dat je iemand ziet die succesvoller is dan jij (..en geloof me die zijn er...al wordt je nog zo rijk...er is áltijd iemand die nóg veel vermogender zal zijn dan jij en ik ooit zullen worden..) dan gaan we die gevoelens van jaloezie of afgunst omzetten naar een gevoel van benijden.

Dus in plaats van een meer negatieve uitleg gaan we bijvoorbeeld zeggen: 'Hé, toffe kar die mooie BMW 3 serie'. 

En elke keer als je iets ziet dat je ook graag zou willen hebben zeg je of denk je:

'Voor mij zijn er straks ook voldoende middelen om mooie dingen aan te schaffen'. 'Ik weet misschien nog niet precies hoe maar ik ben er vast van overtuigd dat er straks mogelijkheden op mijn pad zullen verschijnen waardoor er vanzelf meer welvaart in mijn leven zal komen'.

Kijk, snap je hem? Dit klinkt gelijk heel anders. Hier staat iemand met een positieve, verwachtingsvolle instelling. Ready to go. Op weg naar een beter leven!

Met deze denkwijze bouw je namelijk een stevig fundament voor de 'Miljonair Mindset'. Want méér geld heeft álles te maken met wat er zich tussen je oren afspeelt. Het heet niet voor niets 'Mindset'. Het is juist de instelling van je en de gedachten die je denkt die meer rijkdom mogelijk maakt.

In plaats van een 'gebrek aan geld' mindset gaan we naar een 'ik verwacht meer' mindset. Je gaat als het ware zaadjes van voorspoed planten in je geest.

Maak hier je dus je mantra van. Dit denk je elke keer als je iets ziet dat je ook wel zou willen hebben. En al vind je de eigenaar nog zo'n klootzak, wijs zijn rijkdom of voorspoed niet af want dan wijs je je eigen rijkdom ook af!

En dat willen we niet. We willen juist méér!

Succes en een volgende keer weer een artikel in deze serie!

Klik hier voor deel 2 in deze serie.

...en denk vast aan alle benefits van een rijker bestaan... ;-)

Geen opmerkingen: