vrijdag 13 april 2012

Daily Happy Hint 7: Niet morgen maar nu!

Stel je eens voor: Het is een prachtige zonnige voorjaarsdag.

Je ligt lekker ontspannen op een kleed in het gras. De ochtenddauw heeft nog wat druppels achtergelaten op de frisgroene grassprieten. De nog klimmende zon schijnt met een weldadige warmte op je huid.

In de verte hoor je vogels fluiten. De flarden van de meest geweldige toonladders komen voorbij. Ongelofelijk! Je hebt er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan maar wat kan die merel mooi fluiten!

Het geluid wordt onderbroken door een zacht zoemende hommel die op zoek gaat naar de eerste voorjaarsbloemen. Wat een perfecte dag! Je snuift de frisse voorjaarslucht diep in je longen en je geniet van dit moment.

In de middag wordt het zonlicht diffuus gefilterd door het bladerdek van de bomen. Je voelt je bevoorrecht. Wat kan het leven toch heerlijk zijn!

-------------------------------------------------------------------------

Nog zo'n mooie dag... Je zit weer op dat kleed.

Je hebt een rotweek achter de rug op de zaak. Het lijkt wel of alles tegenzit. Je bent net van baan veranderd. Die nieuwe collega's liggen je niet en je nieuwe baas al helemaal niet...

'Waarom ben ik in godesnaam eigenlijk van baan veranderd? Ik ben van de regen in de drup beland!'

Het perfecte weer en het idyllische landschap gaat compleet aan je voorbij. Je kunt nu even niet genieten. Je hebt wel wat anders aan je hoofd zeg!

Hoe moet dit nu verder? Je carrière bevind zich al jaren op horizontaal vlak. En daardoor je financiën ook. Het is om moedeloos van te worden... 

'Ik probeer er wel op alle vlakken harder aan te trekken maar hoe harder ik trek, des te steviger dat elastiek lijkt te worden. Waarom zit het mij zo tegen?'

'Waarom zak ik steeds verder weg als ik me beweeg in het moeras dat mijn leven heet?'

----------------------------------------------------------------------------------

Als je niet lekker in je vel zit ben je meestal bezig met de verwerking van gebeurtenissen uit het verleden die niet verliepen zoals je gehoopt had. Dat kan gisteren zijn maar ook iets uit je jeugd.

'On top of that' ben ook nog lekker druk bezig met je zorgen te maken over toekomstige gebeurtenissen: Heb ik straks nog genoeg geld? Houdt mijn vrouw nog wel van me? Of mijn moeder? Blijf ik gezond?

Waar zit nu de oplossing?

Blijf beseffen dat de sleutel naar een gelukkiger bestaan alleen jij zélf in handen hebt. Niet je collega, je baas of je moeder.

Het enige wat je eigenlijk hoeft te doen is je op geen énkele manier druk te maken over het verleden én de toekomst maar alleen in het NU te leven!

Jij kunt op elk moment beslissen het verleden los te laten. En de toekomst. Zodra je dát doet valt er een enorme last van je schouders. Want tijd is een illusie!

 Er IS geen verleden en geen toekomst.
Slechts het heden is alles wat je hebt.

Geniet er dan ook van!!!

Als je dit begint te beseffen en toe te passen in je dagelijks leven dan wordt jij vanzelf die persoon die heerlijk zonovergoten in het zachte gras ligt en met volle teugen van het leven geniet.

En wat er morgen gebeurt dat zien we dan wel weer...

Focus je energie op DIT moment. Want het is álles wat je hebt!!!

We genieten NU.

Zalig toch?

Succes!