zaterdag 15 december 2012

Zat Bush dan tóch achter 9/11? (Deel 1)

Ik word al tien jaar lastiggevallen door vrienden met complottheorieen omtrent de aanslagen van 9/11. Deze 'aluhoedjes' heb ik natuurlijk altijd vierkant in hun gezicht uitgelachen want ik heb tenslotte met eigen ogen op tv kunnen zien hoe door terrorristen gekaapte passagiersvliegtuigen zich in die twee torens boorden...

Tot vorige week vrijdag...

Toen raakte ik in gesprek met een zakenrelatie van mij en op een gegeven moment kwam het onderwerp op 9/11.

Ik dacht natuurlijk direct: "Oh nee hè...daar heb je er weer zo eentje!". En van hem had ik het al helemáál niet verwacht. Een authentieker en nuchtiger no-nonsense persoon zou ik zo gauw niet op kunnen noemen.

"Kijk nou toch maar eens even naar deze videobeelden zei hij, en kom dan pas met een oordeel".

Met tegenzin ging ik de volgende avond achter mijn laptop de besproken beelden bekijken...

De volgende ochtend tegen vijf uur kroop ik pas weer mijn bed in...! Ik had 7 uur achter elkaar ademloos naar YouTube clips en documentaires zitten kijken over die bewuste zwarte dag in september 2001. Mijn bek viel open...

Achteraf moet ik eerlijk gezegd bekennen dat ik me nooit echt verdiept had in de verhalen van de 'conspiracy theory' aanhangers. Waarom zou ik ook? Ik wist toch hoe het zat? Ik heb nota bene zelf gezien! Die beelden staan voor eeuwig gegrifd op mijn netvlies, in mij onderbewustzijn en diep in mijn ziel.

Net als alle andere dramtische gebeurtenissen die eens in de zoveel tijd in je leven voorbij trekken zoals bijvoorbeeld de ontploffing van de spaceshuttle, de Tsunami's in Japan en Indonesie en de moord op Pim Fortuin en Theo van Gogh om maar een paar voorbeelden te noemen.

Voordat we ons verder gaan verdiepen in mogelijke motieven van de aanslagplegers die volgens de complotaanhangers aanleiding waren voor de aanslagen gaan we maar gauw wat beelden bekijken.

Oordeelt uzelf...     

Video nummer 1:


Nou, wacht ff... Zie ik dit goed?

De officiele lezing van het Witte Huis is altijd geweest dat Bush pas hoorde van het tweede vliegtuig dat zich in de zuid-toren boorde toen hij zat voor te lezen in dat klaslokaal in Florida. Die beelden zien we hier ook.

Maar hier zegt hij drie maanden later dat hij, vóórdat hij dat klasje in stapte, ergens op een TV een vliegtuig zag dat zich in het WTC boorde. Dat zou dus het eerste vliegtuig moeten zijn geweest dat in de Noord Toren vloog.

Maar dat kan helemaal niet want de beelden van het eerste vliegtuig werden pas twaalf uur later uitgezonden! Hier is namelijk maar één opname van, die van de franse Naudet broers die toevallig een documentaire maakten over de New Yorkse brandweer.   

Vergist Bush hier zich of zat hij Live naar de aanslagen te kijken?? Had hij voorkennis???
   
Nu weten we dat George Bush een onbenul is maar bij dramatische gebeurtenissen weet je éxact waar, wanneer en op wélk moment je bepaalde informatie hoorde of zag. Ik weet zelf namelijk nog precies nog waar ik was op 11 september 2001 en waar ik alle beelden zag en hoorde. En dit elf jaar na dato.

Verder met video 2:



Hé...dit is erg vreemd! Hoe komt Al-Jazeera aan een video over de eerste impact van WTC Toren 1 terwijl er, voor zover bekend, slechts één opname van bekend is? En die opname is van de twee Franse Naudet broers die toevallig een documentaire maakten over de New Yorkse brandweer?

Niet te verklaren... 

Video nummer 4:

In deze video wordt de theorie geopperd dat de 2e Toren niet geraakt is door een passagiersvliegtuig maar door een onbemand militair vliegtuig! welke door een laser naar zijn doel geleidt wordt: het WTC. Dit roept direct allerlei vragen op maar daar komen we later op terug. We beperken ons nu even tot de video's.

Ik weet niet of dit fake is of echt. Het ziet er, voor zover ik dit kan beoordelen, authentiek uit. Zelf heb ik die 'laser dot' trouwens inmiddels op diverse andere video's ontdekt zonder dat daar melding van werd gemaakt dus dit versterkt de waarde ervan.

De technische analyse die de 'voice over' geeft over de baan van de laser en het verdwijnen ervan in ramen, gaten en het weer verschijnen ervan op rookwolken klopt met het gedrag van een laserstraal in de realiteit.

Oordeelt u zelf. U kunt op pauze klikken tijdens de clip om alles nader te bekijken.


Tot slot een vrij recente 23 minuten durende documentaire die voornamelijk gewijd is aan de theorie dat de WTC torens 1 en 2 beide, bewust door detoneringsteams met zware explosieven en brandbommen voor het doen smelten van de stalen kern, zijn neergehaald.

Video 5. Kijkt en oordeelt u zelf. 



Dit waren wel even genoeg beelden van de zijde van de complottheorieaanhangers. We gaan hier volgende keer vrolijk mee verder in het volgende deel. Want er gaat tenslotte niks boven een heerlijke samenzwering! ;-)

Later komen we uiteraard uitgebreid terug op de mogelijke motieven. Áls die er al zijn. Want welke gek zou er opzettelijk voor kiezen om zijn eigen mensen in forse aantallen te vermoorden? En is zo'n mega-complexe aanslag technisch gezien wel mogelijk?

Kortom, meer vragen dan antwoorden!       

Geen opmerkingen: